|
Sztuka angażowania kandydatów, czyli proces rekrutacyjny, który przynosi najlepsze efekty
Skuteczne angażowanie kandydatów staje się na dzisiejszym dynamicznym rynku pracy kluczowym elementem sukcesu rekrutacyjnego. To nie tylko kwestia znalezienia talentów dopasowanych do stanowiska i kultury organizacyjnej firmy, ale również budowania długotrwałych, autentycznych relacji kandydat-konsultant które prowadzą do obopólnych korzyści. W tym artykule znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów, które pozwolą Ci w profesjonalny sposób angażować kandydatów i budować z nimi relacje oparte na zaufaniu i transparentności.
Profesjonalna relacja z kandydatem nie kończy się w momencie przekazania informacji o ofercie zatrudnienia. Rozpoczęcie nowej pracy to idealny “pretekst” do tego, aby zadzwonić do kandydata i zapytać o pierwsze wrażenia z procesu adaptacji do nowej firmy.
1. Jeden rekruter, jeden projekt – pełna odpowiedzialność za proces rekrutacji
Jednym z kluczowych elementów, który wpływa na efektywność i jakość rekrutacji jest powierzenie jednemu Konsultantowi pełnej odpowiedzialności za cały proces – od wyszukania kandydata i nawiązania z nim pierwszego kontaktu aż do przekazania mu informacji o wyniku rekrutacji.
Co sprzyja takiemu podejściu? Mniejsza liczba projektów rekrutacyjnych pozwala nam budować bardziej indywidualne podejście do kandydatów, głębsze poznanie jego oczekiwań i potrzeb związanych z rozwojem zawodowym
2. Personalizacja komunikacji – indywidualne podejście do każdego kandydata
Kandydaci coraz częściej oczekują, że ich potencjalny pracodawca będzie traktować ich indywidualnie. Spersonalizowana wiadomość na LinkedIn, w której dokładnie przedstawiamy ofertę czy rozmowa telefoniczna, w której szczegółowo opowiadamy o roli jaką oferuje pracodawca, daje kandydatowi poczucie docenienia oraz potwierdzenie, że jego kandydatura została faktycznie przeanalizowana pod kątem wymagań stanowiska. To prosta, ale skuteczna strategia budowania relacji, która otwiera drogę do dalszych rozmów o ofercie.
3. Wiedza o stanowisku jako fundament budowania autorytetu rekrutera
Aby budować zaufanie i profesjonalną relację z kandydatem, kluczowe jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne. Zanim podejmiemy rozmowy z kandydatami, dokładnie zapoznajemy się ze specyfiką branży i stanowiska, o którym będziemy rozmawiać. Tylko wtedy kandydaci mają poczucie, że rozmawiają z kimś, kto dobrze orientuje się w wymaganiach i charakterystyce roli. Szczególnie w przypadku stanowisk technicznych i inżynierskich, taka wiedza jest niezbędna.Takie podejście nie tylko buduje autorytet rekrutera, ale także pozytywnie wpływa na postrzeganą jakość całego procesu rekrutacyjnego.
4. Transparentność i szczerość – partnerska rozmowa zamiast wywiadu
Słyszymy od Kandydatów, że doceniają autentyczność w relacji z nami. Co to dokładnie oznacza? Transparentność w przedstawianiu oferty, nieukrywanie trudnych kwestii podczas procesu rekrutacji, umiejętność przekazania negatywnego feedbacku kandydatowi, to sposób w jaki działamy. Zamiast sztywnego wywiadu zapraszamy kandydata do rozmowy w której obie strony mają przestrzeń do szczerej wymiany myśli.
5. Feedback – nie tylko w formie maila
Feedback to kluczowy element procesu rekrutacji, który wpływa na postrzeganie potencjalnego pracodawcy przez kandydatów. Dlatego zamiast wysyłać maila o sztampowej ogólnej treści z informacją zwrotną, przekazujemy ją w rozmowie telefonicznej. To daje kandydatowi poczucie, że nie jest anonimową osobą, buduje zaufanie do Konsultanta i pozostawia pozytywne wrażenie z całego procesu.
6. Dbałość o kontakt po rekrutacji – nie zapominaj o kandydacie po zatrudnieniu
Profesjonalna relacja z kandydatem nie kończy się w momencie przekazania informacji o ofercie zatrudnienia. Rozpoczęcie nowej pracy to idealny “pretekst” do tego, aby zadzwonić do kandydata i zapytać o pierwsze wrażenia z procesu adaptacji do nowej firmy. Taki kontakt jeszcze bardziej umacnia relację z kandydatem wypracowaną w procesie rekrutacji
Relacja z kandydatem to inwestycja
Dzięki indywidualnemu podejściu, transparentności, autentyczności oraz dbałości o kandydatów na każdym etapie procesu rekrutacyjnego, stajemy się dla kandydatów również doradcami i partnerami w procesie rozwoju kariery. Przekonaliśmy się, że profesjonalnie zaangażowani w proces rekrutacji kandydaci to Ci, którzy będą Cię polecać i wracać w przyszłości.
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest STALWART MANACUS SP. Z O.O., z siedzibą przy ul. Mieszczańskiej 27/66, 50-201 Wrocław. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji usługi. Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do tych danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Pełną informację na temat przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce prywatności.